Найти на сайте:


параметры поиска

Як правильно оформити право власності на нерухомість

Автор: Land Development
Просмотры: 1309
Опубликовано: 829 дней назад (2 сентября 2014)
Рубрика: Без рубрики
0
Голосов: 0
Расскажите друзьям:

Права на нерухоме майно, зокрема на земельні ділянки, а також об'єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення (наприклад, будинок), підлягають державній реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Державна реєстрація є обов’язковою, оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження виникають з моменту їх реєстрації. Саме тому, тільки у разі проведення даної реєстрації можна говорити про реальну, законну захищеність Вашого права на нерухомість.

До 1 січня 2013 року майнові права на землю та будівлі, що знаходяться на ній, підлягали реєстрації різними реєстраторами, зокрема, реєстрацією майнових прав на землі займалось Держземагенство, а будівель — комунальні підприємства бюро технічної інвентаризації (надалі-БТІ).

На сьогодні БТІ позбавлене повноважень у цій сфері. Відтепер реєструва ти майнові права і на землю, і на будівлі (споруди) буде Державна реєстраційна служба (Укрдержреєстр), яка має вести єдиний державний реєстр майнових прав та обтяжень на нерухоме майно. З 1 січня 2013 року, документом, що підтверджує право власності на нерухомість (земельну ділянку або будівлю), є Свідоцтво про право власності на нерухоме майно. Щоб отримати таке свідоцтво треба подати певний перелік документів.
Чи потрібно проводити «перереєстрацію» прав на нерухоме майно, якщо права на вже були зареєстровані до 1 січня 2013 року?
Права на нерухоме майно та їх обтяження, що були зареєстровані до 1 січня 2013 року, визнаються державою, якщо їх реєстрація була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення цих прав, або якщо відповідне законодавство не передбачало проведення державної реєстрації цих прав.
В обов'язковому порядку «перереєструвати» право на нерухомість не- обхідно тільки в разі, якщо виникла необхідність її відчуження. В такому ви- падку «перереєстрацію» речових прав на нерухоме майно проводитиме нотаріус, який перевірить інформацію в реєстрах і перенесе її у Державний реєстр прав. Нотаріусу потрібно подати оригінали правовстановлюючі доку- менти (Державний акт про право власності на землю, Свідоцтво про право власності на будинок, споруду) а також інші документи, які передбачені законодавством для кожного виду угод (купівля-продаж, заповіт, тощо).
У разі, якщо ви не маєте наміру про- давати, дарувати чи заповідати нерухоме майно державна реєстрація прав у єдиному Державному реєстрі прав про- водиться за вашим власним бажанням.

Я не оформив/ла вчасно спадщину на земельну ділянку та інше майно. Що можна зробити?
Цивільний кодекс закріплює право спадкоємців прийняти спадщину або не прийняти її. Для прийняття спадщини встановлено строк у шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини, тобто в день смерті особи, або день, з якого вона оголошується померлою. Якщо спадкоємець постійно проживав із спадкодавцем на час відкриття спадщини та протягом встановленого строку у передбаченому законом порядку, не відмовився від прийняття спадини, він вважається таким, що її прийняв. При цьому, незалежно від часу прийняття спадщини вона на- лежить спадкоємцеві з часу її відкриття.
У тому випадку, коли спадкоємець бажає прийняти спадщину, але на час її відкриття не проживав разом із спадкодавцем, він має подати до нотаріальної контори за місцем відкриття спадщини заяву відповідного змісту.

Єдиним документом, що підтверджує право спадкоємців на спадкове майно, є свідоцтво про право на спадщину, яке видається на ім’я кожного спадкоємця, що прийняв спадщину, після закінчення строку, встановленого для її прийняття. Цивільний кодекс України встановлює обов’язок спадкоємця, який прийняв спадщину, у складі якої є нерухоме майно, звернутись до нотаріуса за видачею на його ім’я свідоцтва про право на спадщину на таке майно, а також зареєструвати право на спадщину в органах, які здійснюють державну реєстрацію нерухомого майна.

Право власності на земельну ділянку у порядку спадкування переходить до спадкоємців на загальних підставах, із збереженням її цільового призначення. Однак, процес оформлення спадкових прав на земельну ділянку має свої особливості.

Так, нотаріус при оформленні спадщини шляхом витребування відповідних доказів має перевірити певні факти, зокрема, визначити склад спадкового майна, на яке видається свідоцтво. Видача свідоцтва про право на спадщину на майно, яке підлягає реєстрації (у тому числі земельна ділянка), провадиться нотаріусом після подання правовстановлювальних документів, які підтверджують право власності спадкодавця на таке майно.

Джерело: матеріали посібника «Землевласник має право».

Реєстрація дачного будинку | Нові Реформи
Комментарии (0)



О проекте / Авторам / Реклама / АгроМаркет / АгроТорги / Партнеры / Доп.услуги / Контакты / Карта сайта / Архив
Twitter Facebook